2021. júl 27.

Danay Suarez - Polvo De La Humedad (2014)

írta: Zelmo
Danay Suarez - Polvo De La Humedad (2014)

51hylvnhpbl.jpg

Danay Suarez egy női rapper, aki 1985-ben született Havannában, Kubában. Műfajilag mindenevő: rap, soul, jazz, hip-hop, és latin zene keveredik alkotásaiban a dallamos poppal. Hangszerelés tekintetében inkább a zenekari felálláshoz húz, mint a programozott zenéhez. Zongorát is előszeretettel alkalmaz. A hölgy merőben szokatlan jelenség. Nagy valószínűséggel ilyen rappert még nem hordott hátán a föld.

Minden olyan külsőséget alapból elutasít, amik e műfaj előadói számára mondhatni kötelezőek. (tetoválás, láncok, magamutogatás) Egész alakos ruhákban szeret megjelenni, és önálló, saját gondolatai vannak. Nem szerepel gyakran a médiában, visszafogott típus. Videóiban kifejezetten szerény, nem hivalkodik sem a megjelenésével, sem hírnevével. Az alábbi szerzemény dalszövegének szabad fordítását közlöm. A műfordítás saját művem. Szomorúan láttam, hogy a magyar Wikipédia az előadóról szóló szűkszavú bemutatásban minden hivatkozás és forrásmegjelölés nélkül közölte a fordításom egy részletét. Legalább egy utalást megérdemeltem volna. 8/10

 

Danay Suarez- Yo Aprendí  - Megtanultam

Megtanultam, hogy a dolgok rendszerint nem azok, aminek látszanak
Hazugságokkal építünk jövőt magunknak, ez az, ami bennünket átitat
Számoljuk meg hányszor rejtőzünk egy mondat mögé, melyben szép szavak
takarják el valódi fájdalmaink, hogy az élet mindenkin túlhalad.

Megtanultam, hogy nem kell arrogancia, amit mutatok azt mástól kapom vissza,

az elegancia csak az ego villogása, a legszebben öltöztető ruha a lélek varázsa
Megtanultam, hogy amíg döntéseket hozok, nem lehetek annyira elátkozott, 
de egy opportunista állat él bennem, hiszen csak így lehetek sebezhetetlen

refrén:
Tudom, hogy tévedtél te is többször mint minden normális ember ma már
nagy érték lehet ha megbocsátanak neked és te megbocsátottál
te nem tudod addig megragadni a szót, amíg nincs benned morál
ha a szeretethez nem jár tisztelet, olyan mintha tengeren szántanál

Azt hiszem nem vagyok jobb mint bárki más, és senki nem jobb mint én

bár nem értem ki miért hogyan néz ki, lassan eltűnik az egyén
elveszítjük a saját hangunkat is, és nem tudjuk hová induljunk el
miután felkelünk végre az ágyunkból minden áldott reggel

Megtanultam, hogy tudni akarom, amit rólam gondol a világ ma,

bár veszélyes az ajtó kinyitása "- Hogy van a senora? Lépjen be a házba!"
Így mennek a dolgok rendesen, de ha hibázol, eltűnsz csendben
összezúzhatnak a lélek láncai, nem marad utánad semmi sem.

Megtanultam azt is milyen az, amikor hiányzik egy jó testvér,

amikor igazán szükséged lenne rá, amikor valakit átölelnél
Megtanultam, hogy sokszor az szenved nagyon, aki a másik szerelmese
és azt is hogy az élet gyönyörű, de sajnos nem tündérmese.

refrén:

Tudom, hogy tévedtél te is többször mint minden normális ember ma már
nagy érték lehet ha megbocsátanak neked és te megbocsátottál
te nem tudod addig megragadni a szót, amíg nincs benned morál
ha a szeretethez nem jár tisztelet, olyan mintha tengeren szántanál.

Szólj hozzá

2014 Pop Rap Latin