2022. ápr 23.

Blackeyed Susan - Electric Rattlebone (1991)

írta: Zelmo
Blackeyed Susan - Electric Rattlebone (1991)

r-6926595-1470671532-4975.jpg

Ezek a srácok voltak a kilencvenes évek rádiórock műfajának nagy vesztesei, így hát megérdemelnek néhány sort, hiszen a bemutatkozó lemezük nem volt annyira rossz egyáltalán. A Britny Fox frontembere Dean Davidson énekes alapította a bandát 1990-ben. A billentyűknél Dave Barlow, a gitárnál Rick Cintini (ex-Cinderella) és Tony Santoro, Chris Branco volt a dobosuk, és Eric Levy működött a basszusgitárnál. Dallamos, blues alapú bárzongorás rockzenét játszottak, amit nagyjából a Black Crowes - CinderellaAerosmith szentháromságból gyúrtak össze, és szerintem bombasztikusan szólt.

Tényleg nem értem mi lehetett a bukásuk oka, hiszen náluk százszor ócskább kópia zenekarok kerültek ekkor címlapra, ők valahogy elsikkadtak. Erre bizonyság, hogy még én sem ismertem őket ebben az időszakban, amikor is szinte kizárólag ilyen zenéken éltem. Csak jóval később dobta fel a lemezanyagot elém az internet, és kiváncsiságból belehallgattam. Az eleje elég könnyednek találtatott, de a negyedik szám, a kötelező jellegű ballada után meglepően tetszetős nótákat találtam! Szerintem jobbakat azoknál, mint akiket másoltak, vagy legalább annyira jókat.

Fülbemászó slágerek szép számmal (How Long, Sympathy, Don’t Bring Me Down), jóképű muzsikusok (nem tehetek róla, nekem ez a látvány még mindig jobban tetszik, mint amit a mai idők hard rockerei mutatnak) és zenei változatosság. Dean Davidson szájharmonikán díszítette az énekét, Rick Cintini szitárt is bevetett a különleges hangzás érdekében, a háttérben pedig igen jó torkú énekesnők emelték ki a refréneket – mindez így együtt kevés volt, még a második lemez megjelenését sem érték meg. Ezt azért csak összehozták valahogy és demoként kiadták, de ennyi.

Vidám hangulatú csajozós muzsika, aminek az alapjait még az Aerosmith előtt fektette le talán a Humble Pie, vagy az Allman Brothers Band. Ha nem viszi túlzásba az ember, akkor néha üdítően hangzik a lemezanyag meghallgatása. Nem sok zenekar tudott ennyire jól összerakott, egyszerre dallamos és ütemes nótákat írni – bár mai fülemnek az albumon uralkodó csöpögős hangzás kissé idegen. 7/10

Szólj hozzá

1991 Hard Rock